דף הבית / מדריך קידום אתרים בגוגל / אופטימיזציה לאתר on-site
אופטימיזציה לאתר on-site
מדוע חייבים ביצוע אופטימיזציה on-site
נתחיל עם הסיבה לביצוע אופטימיזציה לאתר – כיצד פעולה זו משפרת את האתר ואת תהליך קידום האתר בגוגל?. ובכן, מנועי החיפוש של היום הם אמנם משוכללים ביותר ומספקים לנו שירות שלפני עשרים קשה היה לדמיין שבכלל יהיה אפשרי. אך עדיין מדובר באלגוריתמים אוטומאטיים אשר אינם מבינים ומפרשים את התוכן שהם רואים כמו שאנחנו עושים זאת. לכן, בתור בעלי אתרים תרצו לשפר את נראות האתר בעיניהם של מנועי החיפוש. חשוב לבצע פעולות שונות אשר ממש יסייעו להם להבין טוב יותר את מהות התוכן שמציג האתר. אופטימיזציה היא ביטוי כללי המתאר מגוון פעולות שונות שניתן ומומלץ ביותר לבצע באתר, על מנת לשפר את הנראות הכללית שלו (בעיני גוגל ובעיני הגולשים גם יחד) וכך לקדם אותו ביתר יעילות.
אז מהן הפעולות שנרצה לבצע במסגרת אופטימיזציה לאתר?
להלן מספר נושאים מרכזיים והפעולות המתבקשות במסגרתם לצורך ביצוע מוצלח של אופטימיזציה לאתר.
פעולות מקדימות
עוד בזמן הקמת האתר עצמו ובטרם התחלנו בביצוע אופטימיזציה, ישנן פעולות מקדימות שחשוב לקחת בחשבון מבעוד מועד. ביצוע הפעולות יסייע לנו בקידום וביצוע אופטימיזציה מוצלחת מאוחר יותר, והזנחתן עלולה לפגוע באפשרויות לקידום האתר.
פעולה מקדימה ראשונה היא בחירה מושכלת של דומיין לאתר. חשוב לוודא כי אינכם רוכשים דומיין בעל היסטוריה של ענישה מצד גוגל (למשל, במקרים בהם שימוש דומיין זה עבור אתר אשר רימה את לקוחותיו). במקרה כזה יהיה קשה מאוד לבצע אופטימיזציה מוצלחת, ובנוסף מומלץ לבחור דומיין רלבנטי לתחום בו עוסק האתר, וכמובן שכדאי שיהיה כמה שיותר קליט ו"קומפקטי".
בנוסף, חשוב לבצע מחקר מילות מפתח מעמיק ומקצועי. ביטויים מרכזיים שונים בהם נרצה לקדם את האתר בהמשך הדרך. מדובר בפעולה מקדימה מפני שמבחינה כרונולוגית מומלץ לבצע מחקר מעמיק שכזה כבר בהתחלה, אפילו לפני שהאתר עלה לאוויר, מפני שמחקר ביטויי המפתח יכתיב במידה רבה את תהליך קידום האתר.
היררכיה ומבנה האתר
עכשיו נתחיל עם פעולות האופטימיזציה עצמן. אחד הדברים הראשונים שכדאי לעשות במסגרת תהליך זה הוא לדאוג לבנות ולסדר את האתר באופן ברור ומובן עבור הגולשים כמו גם עבור מנועי החיפוש. לשם כך יש להגדיר היררכיה של דפי האתר (אילו דפים חשובים ומרכזיים יותר, מה יופיע קודם וכו'), כמו גם למפת אתר מסודרת אשר תאפשר למנוע החיפוש להבין בדיוק כיצד בנוי האתר וכך לתגמל אותו על היותו קוהרנטי ונגיש עבור הגולשים.
בנוסף, כדאי שלא להתפזר יותר מדי ולדאוג כי הדפים החשובים והעיקריים, דוגמת אלו שתרצו לקדם ספציפית בהמשך, לא יהיו רחוקים מדי מעמוד הבית וכי יהיה קל ופשוט להגיע אליהם.
כל הפרמטרים להטמעת תוכן באתר
תוכן – תוכן איכותי הוא אחד הנושאים הראשונים והמרכזיים עליהם תמיד מדברים בהקשר של קידום אתרים, וגם במסגרת אופטימיזציה לאתר מדובר באחד הנושאים החשובים ביותר. קידום האתר בגוגל והיקף תעבורת הגלישה שהוא ימשוך אליו תלויים אולי יותר מכל דבר אחר בתוכן המוצג והקיים באתר. אלו הן כמה מהנקודות העיקריות עליהן חשוב לשים דגש במסגרת האופטימיזציה לתוכן המופיע באתר:
כמות מילים – מומלץ שבכל דף המכיל תוכן כתוב המלל יכלול לא פחות מ 300 מילים, על מנת שהאלגוריתם של גוגל יבחין בו
רלבנטיות – על התוכן באתר להיות רלבנטי לתחום בו הוא עוסק ולהציע ערך מוסף מסוים לגולשים. לא תצליחו לרמות את גוגל בעניין זה – מנועי החיפוש יודעים לזהות כאשר מעלים כמויות גדולות של תוכן לא רלבנטי. בין השאר על פי תנועת הגולשים המהירה שתיווצר החוצה מן הדף.
לא להגזים במילות המפתח – אמנם חשוב שהתוכן יהיה רלבנטי, אך חשוב שלא להגזים בכמות הפעמים שמופיעים ביטויים ומילות מפתח בטקסט, שכן ברגע שזה נראה מלאכותי מדי, גם הגולשים וגם מנועי החיפוש יבחינו בכך.
להימנע מתוכן מועתק – אל תחשבו אפילו על העתקת תוכן מאתרים אחרים. זה אולי נראה קל, פשוט ותמים, אך גוגל מזהה בקלות תוכן מועתק ועלול להעניש על כך בחומרה, ולפגוע קשה באפשרות לקידום האתר.
התאמת האתר למובייל
כיום ללא ספק מדובר בנושא מרכזי וחשוב ביותר, שכן היקף תעבורת הגלישה המגיעה ממכשירים ניידים למיניהם הוא עצום, והולך ועולה משנה לשנה.
התאמת האתר לגלישה ממובייל ומכשירים ניידים היא טכנית בעיקרה ותיעשה על ידי המתכנתים אשר בונים את האתר. חשוב להקפיד על כך שכל גולש/ת מכל מכשיר יוכלו להיכנס לאתר שלכם, לנווט בו בקלות ולהצליח לראות את התוכן בצורה נוחה, גם על גבי מסכים קטנים.
קשה להפריז בחשיבותה של התאמת האתר למובייל וגלישה ממכשירים ניידים. ללא התאמה שכזו אתם מאבדים חלק עצום מתעבורת הגלישה הפוטנציאלית לאתר שלכם וכמובן שיהיה לכם קשה הרבה יותר לקדם אותו.
מהירות פעולת האתר
גם כאן מדובר בנושא אשר הופך חשוב ומרכזי ביותר, ככל שהקצב עולה בעולם כולו ובעולם האינטרנט בפרט. אופטימיזציה למהירות פעולת האתר תמנע מגולשים המגיעים אליו מלעזוב במהרה מכיוון שהדפים אינם עולים מיידית (כמה פעמים כולנו עזבנו אתר אינטרנט מאחר שלא נטען במהירות?) ותשפר את התפקוד הכללי שלו באופן מהותי, ומדובר בנושא ממנו לא ניתן להתעלם.
אופטימיזציה למהירות האתר צריכה להתחשב בגורמים המשפיעים על מהירות זו – השרת עליו מאוחסן האתר, כמות הפרסומות/מודעות המופיעות בו, שמירה של קבצי cookies בדפדפנים של המשתמשים ועוד. שיפור מהירות פעולת האתר דורשת פעולות טכניות רבות אותן מרבית בעלי האתרים אולי לא יכירו, אך מקדם אתרים אמור להתמחות בהן.
כמובן שתמיד ניתן למצוא נושאים ותחומים נוספים בהם ניתן לשפר את האתר ואופן פעולתו, כך שתהליך האופטימיזציה הוא תהליך מתמשך, מורכב ובעל פוטנציאל לסייע משמעותית לקידום האתר והצלחתו. מכיוון שמדובר בתהליך מורכב ועשיר בפרטים טכניים, הדרך המומלצת לגשת אליו היא באמצעות שירותי קידום אתרים מקצועיים. בין אם לצרכי ייעוץ ולמידה ממקדם האתרים עצמו ובין אם באופן שוטף, אופטימיזציה אפקטיבית מגיעה לרוב כתוצאה של קידום אורגני מקצועי.
תמי לב – מקדמת אתרים משנת 2007.
סוכנות בוטיק לקידום אתרים אורגני הממוקד בהצלחה שלכם.
אני מאמינה שהלקוחות הרלוונטיים ביותר לעסק שלך מגיעים מחיפוש במנוע החיפוש של גוגל. הם ממוקדים בקבלת שירות הספציפי אותו הם רוצים עכשיו.
קידום אתרים לעסק שלך נותן לך את החשיפה האופטימלית.
אצלנו, אין התחייבות. כי אני בטוחה שתהיו מרוצים:)
שנתקדם? כתבו לי כאן ואחזור אליכם בהקדם