דף הבית / מדריך קידום אתרים בגוגל / איך קישורים חיצוניים תורמים לקידום האתר
איך קישורים חיצוניים תורמים לקידום האתר
קישורים חיצוניים במסגרת SEO, כאלו אשר אינם נמצאים באתר שלכם אלא מפנים אליו, היוו ועדיין מהווים חלק מרכזי בכל אסטרטגיית קידום אתרים בגוגל. עובדה זו לא השתנתה לאורך השנים, גם לאור השינויים והחידושים באלגוריתם החיפוש של גוגל. מה הופך קישורים חיצוניים לחשובים והכרחיים כל כך במסגרת קידום אורגני של אתר וכיצד מומלץ לבנות פרופיל קישורים חיצוניים עבור האתר שלכם?
כיצד נבנה פרופיל קישורים חיצוניים אפקטיבי ואיכותי?
אחת הדרכים להבטיח כי אנחנו יוצרים קישורים חיצוניים לאתר שלנו אשר יהיו אכן אפקטיביים בקידומו, היא לגרום לקישורים אלו להופיע "בעצמם", או ליתר דיוק – על ידי הגולשים או בעלי אתרים אחרים. זאת נוכלן להשיג על ידי כך שנעלה תוכן איכותי, אינפורמטיבי ואטרקטיבי לאתר שלנו או לאתרים אחרים, תוכן אשר באמת יעניק ערך מוסף לגולשים ולכן גם יגרום להם להגיע לאתר שלנו מתוך סקרנות אותנטית, ולא מתוך לחיצה על לינק "פיתיון" כלשהו. מאמרים אינפורמטיביים בתחום בו עוסק האתר שלנו, סרטוני וידיאו בעלי ערך מוסף עבור הצופים בהם, תגובות אינפורמטיביות בתחום בו מתמחה האתר שלנו אותן נציב באתרים ופוסטים רלבנטיים וכו' – כל אלו יסייעו ליצור את הקישורים החיצוניים בצורה אורגנית, ולגרום לאתרים אחרים להפנות את גולשיהם אלינו. אין תחליף למקצועיות וערך מוסף אמיתי, והגולשים (והאתרים האחרים גם יחד) יעריכו זאת יותר מכל אסטרטגייה אחרת.
בנוסף, מומלץ לבצע מספר פעולות נוספות במסגרת בניית פרופיל קישורים חיצוניים אפקטיבי עבור האתר שלכם.
מה חשוב לדעת בבניית פרופיל קישורים?
אפיון הגולשים שמעוניינים שיגיעו אלינו – יש ליצור אפיון ופילוח מפורט ככל שניתן של הגולשים שאנחנו מעוניינים שיגיעו לאתר שלנו, אלא שקיים סיכוי טוב יחסית לכך שימשיכו להיות איתנו באינטראקציה גם לאחר הכניסה הראשונית, ואולי בהמשך גם יהפכו ללקוחות. בהתאם לאפיון הגולשים הפוטנציאליים שאנו מעוניינים למשוך נוכל לבנות אסטרטגיה מושכלת של שימוש ב"נכסים הדיגיטליים" העומדים לרשותנו – תוכן איכותי שביכולתנו להעלות, מוצרים ושירותים שונים, שיתופי פעולה עם אתרים אחרים, האנשים העובדים בעסק שלנו וכד'. על פי פילוח ואפיון הגולשים אותם אנו "מטרגטים" נוכל לדעת כיצד להפעיל את הנכסים הדיגיטליים שלנו ברשת.
בחירת האתרים מהם ייצא הקישור החיצוני אלינו – זהותו ואופיו של האתר המפנה אלינו חשובה גם כן, ויש לבחור בצורה מושכלת את אותם אתרים בהם נרצה להציב קישורים חיצוניים. כמובן שאתרים מאותו תחום כמו זה של האתר שלנו, או כאלו המשיקים לתחום הפעילות שלנו, הם אופציה מתבקשת, אך כך גם אינדקסי אתרים למיניהם הרלבנטיים לתחום עיסוקכם, אתרי ידיעות מקומיים, עמודים רלבנטיים ופופולאריים ברשתות החברתיות ועוד.
בחירת יעד הקישור – גם בבחירת דף היעד (באתר שלכם) אליו יפנה הקישור הוא חשוב מאין כמוהו. לא כל קישור צריך להפנות לאותו דף, לפעמים מתאים יותר לקשר לדף הבית, לפעמים לדף נחיתה של מוצר ספציפי וכו'. הקדישו לכך תשומת לב לצורך שיפור האפקטיביות של פרופיל הקישורים החיצוניים של האתר שלכם.
תזמון הקישורים – חשוב לתזמן את פרסומם של קישורים חיצוניים בצורה הגיונית, ולא לפרסם בבת אחת אינספור קישורים חדשים או לבצע פעולות מסורבלות ופזיזות שכאלו, אשר ידליקו נורה אדומה אצל האלגוריתם של גוגל. בנוסף, כדאי להקפיד להעשיר את האתר שלכם בתכנים במקביל להוספת קישורים חיצוניים, ולא ליצור אי סימטריה בין כמות הקישורים לבין כמות התוכן (או קצב גידולו) באתר שלכם.
לסיכום, קישורים חיצוניים הם חלק אינטגראלי ומרכזי בכל אסטרטגיית קידום אורגני לעסקים. בעוד אסור להתעלם מכלי זה, חשוב לבנות פרופיל קישורים חיצוניים ולהשתמש בהם בצורה מושכלת ומיודעת, כזו אשר באמת מקדמת הפצה של תוכן איכותי על ידי האתר שלכם, ולא נעשית בצורה מלאכותית יתר על המידה אשר עלולה חשד. ניתן לכתוב עוד אינספור מילים אודות נושא זה, לכן חשוב לעבוד עם מקדם אתרים מקצועי ומנוסה, אשר מכיר את נושא הקישורים החיצוניים לעומק וידע כיצד להשתמש בהם בחוכמה על מנת לקדם את האתר שלכם.
תמי לב – מקדמת אתרים משנת 2007.
סוכנות בוטיק לקידום אתרים אורגני הממוקד בהצלחה שלכם.
אני מאמינה שהלקוחות הרלוונטיים ביותר לעסק שלך מגיעים מחיפוש במנוע החיפוש של גוגל. הם ממוקדים בקבלת שירות הספציפי אותו הם רוצים עכשיו.
קידום אתרים לעסק שלך נותן לך את החשיפה האופטימלית.
אצלנו, אין התחייבות. כי אני בטוחה שתהיו מרוצים:)
שנתקדם? כתבו לי כאן ואחזור אליכם בהקדם