מחקר מתחרים כחלק מאסטרטגיית קידום אורגני

אסטרטגיית קידום אתרים בגוגל, כזו אשר תבטיח קידום עקבי ויעיל לאתר שלכם, חייבת לכלול התייחסות לתחרות עימה מתמודד האתר בתחום בו הוא עוסק. על מנת להבין מול מי מתמודד האתר על המקומות הראשונים בתוצאות החיפוש של גוגל ומה ניתן לעשות על מנת להתמודד בהצלחה ולנצח לאורך זמן בתחרות, נדרש מחקר מתחרים מקצועי. כיצד זה נעשה בפועל ועל ידי מי. חשוב שתבינו כיצד מחקר מתחרים מסייע לבנות וליישם אסטרטגיית קידום אורגני יעילה?

ניתוח מתחרים מקצועי במסגרת קידום אתרים לעסקים נעשה לרוב על פי מספר שלבים עיקריים ובאמצעות מספר כלים טכניים הזמינים כיום בתחום. חלקם חינמיים וחלקם בתשלום. מקדם אתרים ידע כיצד להשתמש בכלים הנכונים ולבחון את הפרמטרים הרלבנטיים. וזאת על מנת לנתח את התחרות בצורה מעמיקה, כזו אשר תאפשר לגזור מסקנות יישומיות עבור אסטרטגיית קידום אורגני ייעודית עבור אותו אתר. להלן כמה מהשלבים המרכזיים והעיקריים בתהליך, אלו שחשוב שגם בעל האתר עצמו יכיר.

מחקר מתחרים – שלבים עיקריים:

1. סקר כללי של התחרות הרלבנטית – אחד השלבים הראשונים בניתוח מתחרים מקצועי יכלול סקירה מפורטת של התחום בו פועל האתר, לשם מציאת המתחרים הרלבנטיים העיקריים של אותו אתר. דע את התחרות בטרם תוכל להתחיל לפעול בצורה מושכלת.
בהקשר זה חשוב לציין כי המתחרים העיקריים של האתר שלנו בכל הנוגע לתהליך קידום אתרים לעסקים אינם בהכרח המתחרים של העסק ב"עולם האמיתי". גם במקרה של המתחרה הקשה ביותר של בית העסק בפועל. האתר שלו אינו בהכרח מתחרה באתר של העסק שלנו בכל הנוגע לקידום תחת ביטויי מפתח רלבנטיים. לכן, ניתוח המתחרים יתחיל בבחינת הביטויים ומילות המפתח העיקריים והחשובים ביותר עבור האתר שלנו. לכן, מציאת האתרים המובילים כרגע בתוצאות החיפוש עבור ביטויים אלו היא חשובה מאד.

2. ארגון הממצאים – על מנת להצליח ולהסיק מסקנות מושכלות מניתוח המתחרים של האתר נרצה לארגן בצורה מסודרת את המידע הרלבנטי. כל, נדוג מהאתרים המתחרים העיקריים שמצאנו בשלב הראשון. למשל – גודל האתר המדובר, וותק הדומיין תחתיו הוא פועל ואיכות הפעולה של האתר. זה כולל אופטימיזציה של תוכן ודפים באתר, עד כמה מהר הוא עולה. כמובן, ישנה חשיבות לכמות הקישורים הפנימיים באתר המפנים לעמוד הספציפי המופיע במעלה תוצאות החיפוש. כמו כן, גם סך כל הביטויים ומילות המפתח בהם אתר זה נמצא במקומות הראשונים בתוצאות החיפוש ועוד. כל פרמטר כזה בונה לנו עוד חלק בתמונה הכוללת ויכול לתת לנו רעיונות לדרכים להתחרות טוב יותר, כמו גם רעיונות ליישום באתר שאנחנו מקדמים. בכל מקרה, ארגון כמות גדולה של נתונים רלבנטיים בדרך שתאפשר לנו להבין ולהסיק מסקנות היא קריטית עבור תהליך ניתוח מתחרים.

בעוד חלק מהנתונים הללו דורשים מחקר סיזיפי וטכני בעיקרו, פרמטרים אחרים ניתן לאסוף ביתר קלות באמצעות שימוש בכלים המתאימים. עבור מרבית מהנתונים הללו נרצה להשתמש בכלים מתקדמים המייעלים מאוד את תהליך ניתוח המתחרים. בהמשך נסקור כמה מהכלים העיקריים הללו.

3. הסקת מסקנות ויישומם באסטרטגיית הקידום – שלב זה, יותר מהשלבים הקודמים, מצריך ניסיון מקצועי עשיר בעולם הקידום האורגני. כמו גם היכרות מקצועית עם התחום. על מנת להצליח ולהסיק מסקנות מכמויות גדולות של נתונים ולהבין כיצד מסקנות אלו מיתרגמות לכדי פעולות קונקרטיות מתבקשות באסטרטגיית קידום האתר. לכן, נדרשת היכרות מעמיקה עם התחום ועם כלים טכניים שונים הזמינים בו.
לא ניכנס כאן לכל הפעולות הטכניות הנדרשות שייתכן שיעלו במסגרת עיבוד הנתונים והסקת המסקנות. ניתן כאן דוגמה לפעולה הנגזרת מניתוח התחרות. לאור ניתוח התחרות לאתרים שהם מקדמים מחליטים מקדמים רבים לנסות ולסגור פערי תוכן או פערי קישורים בין האתר שהם מקדמים לאתרים המתחרים המובילים. למה הכוונה?. למשל, לסקור את סוגי התכנים והמאמרים השונים שמכילים האתרים המתחרים המובילים ולדאוג שהאתר שלנו יכיל התייחסות מספקת עבור אותו תוכן. כלומר, לא להעתיק תכנים או נושאים כלליים, כמובן, אלא לדאוג כי האתר שאנחנו מקדמים מכסה את אותו שדה סמנטי רחב היקף של תוכן אותו מכסים אתרים מתחרים. כלומר – להביא את האתר שלנו למצב בו היקף ואיכות התוכן המוצגים בו אינם נופלים מאלו של מתחריו.
דוגמה נוספת היא כאמור פערי הקישורים – אם נראה כי האתרים המתחרים העיקריים שלנו נהנים כולם מפרופיל קישורים חיצוניים המגיעים מאותם אתרים, נרצה לשאוף לכך שאותם אתרים מכילים קישורים גם לאתר שלנו. כך "ניישר קו" בין האתר שלנו לבין מתחריו העיקריים בכל הנוגע לפרופיל הקישורים החיצוניים שלו.

כלים עיקריים למחקר מתחרים לשימושם של מקדם אתרים

כפי שניתן כבר להבין, הגורם שאמור לבצע את מחקר המתחרים (כמו גם הסקת מסקנות ויישומן באסטרטגיית הקידום) הוא מקדם אתרים מקצועי. במסגרת החבילה הכוללת של קידום האתר (בין אם מדובר בקידום אורגני או קידום ממומן). לרשותו של מקדם האתרים זמינים מספר כלים טכניים שונים המאפשרים לדלות את הנתונים שהוזכרו לעיל בצורה יעילה ומדויקת הרבה יותר. כמו גם לארגן ולנתח אותם בדרך להסקת מסקנות מושכלת.
בין הכלים הטכניים היעילים לניתוח מתחרים ברשת ניתן למנות, למשל, כלי שנקרא "Semrush" – זהו כלי מוביל לביצוע מחקר תחרות ברשת המוצע בתשלום ומאפשר לבדוק אינספור נתונים רלבנטיים אצל המתחרים, לזהות את אותם פערי תוכן ופערים בקישורים חיצוניים אותם הזכרנו קודם. וכמובן לבדוק טראפיק של אתרים מתחרים בצורה מעמיקה, לבצע בדיקות אופטימיזציה נרחבות ועוד. ניתן להתנסות בכלי בחינם למשך שבוע ראשון ואז להחליט האם מעוניינים להמשיך לעבוד איתו.
דוגמה נוספת לכלי יעיל בניתוח מתחרים, הפעם כלי חינמי למהדרין, היא זו של "Ubersuggest" – כלי המאפשר לסרוק מילות מפתח בהן מובילים האתרים המתחרים (מה שיכול לסייע לנו להרחיב את מאגר הביטויים הרלבנטיים עבור האתר שלנו). כמו גם לבצע מספר פעולות רלבנטיות נוספות. יש לציין כי מאחר ומדובר בכלי חינמי הוא פחות מדויק מכלים בתשלום, במיוחד כאשר מדובר באתרים בעברית. לכן מומלץ להשתמש בכלים שכאלו בעיקר על מנת לקבל תמונה כללית ורעיונות להמשך מחקר מעמיק יותר, ולא לבסס עליו את כל ניתוח התחרות והסקת המסקנות הנדרשת.

כלים נוספים לביצוע ניתוח מתחרים

מקדם אתרים אשר מעניק לניתוח התחרות את מלוא המשקל לו הוא ראוי משתמש בעיקר בכלים מקצועיים מתקדמים, כאלו המוצעים בתשלום ולא בחינם. בנוסף ל "Semrush" כלים נוספים רלבנטיים בתחום זה הם, למשל – "Zefo" (המאפשר לבצע מחקר על מספר אתרים במקביל ובאופן אוטומאטי כמעט לחלוטין), "WebSite Grader" (כלי שבודק את האתר שלכם או אתרים מתחרים ונותן ניתוח מפורט של מצב האתר מבחינת פרמטרים שחשובים לקידום אורגני יעיל), ו – "Similar Web" (כלי המאפשר לנתח את התנועה המגיעה לאתרים המתחרים וכך לזהות את הפלטפורמות העיקריות בהן הם משווקים).

לסיכום, ניתוח תחרות צריך להוות חלק אינטגרלי ובלתי נפרד מאסטרטגיית קידום אורגני, ויכול בהחלט לסייע לאתר שלנו להתקדם מהר יותר. הוא יכול להתחרות בצורה טובה יותר באתרים החזקים והמובילים בתחום פעילותו. עם זאת, יש לסייג ולציין כי במקרים מסוימים תהליך זה אינו בהכרח נדרש, בעיקר במקרים בהם קידום האתר מצליח לעמוד בציפיות בצורה טובה ולאורך זמן. על מנת להבין האם נדרש ניתוח תחרות מעמיק עבור האתר שלכם, כדאי להתייעץ עם מקדם האתרים ולבחון כל מקרה לגופו.

 

תמי לב - מקדמת אתרים

תמי לב – מקדמת אתרים משנת 2007.
סוכנות בוטיק לקידום אתרים אורגני הממוקד בהצלחה שלכם.
אני מאמינה שהלקוחות הרלוונטיים ביותר לעסק שלך מגיעים מחיפוש במנוע החיפוש של גוגל. הם ממוקדים בקבלת שירות הספציפי אותו הם רוצים עכשיו.
קידום אתרים לעסק שלך נותן לך את החשיפה האופטימלית.
אצלנו, אין התחייבות. כי אני בטוחה שתהיו מרוצים:)

פרטי התקשרות:
טלפון או ווטסאפ – 052-8419379
או בדף צור קשר

שנתקדם? כתבו לי כאן ואחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן
בואו נדבר! בואו נדבר! ווטסאפ – 052-8419379 ווטסאפ – 052-8419379
Go to top