דף הבית / מדריך קידום אתרים בגוגל / ניהול מוניטין – מה זה אומר
ניהול מוניטין - מה זה אומר
נראות באינטרנט היא הכל כיום, לפחות עבור אינספור בתי עסק וארגונים, אנשי מקצוע ושאר בעלי אתרים ונוכחות ברשת המשתמשים באינטרנט על מנת להציג את עצמם באור מסוים לעולם. את המוניטין שלנו (או של העסק/ארגון שלנו) ברשת ניתן ולפעמים רצוי לנהל בצורה אקטיבית.
ניהול מוניטין ברשת – איך זה עובד
ניהול מוניטין באינטרנט הוא מזה כמה שנים תחום פעילות נרחב ומקצועי בו נעשה שימוש בכלים טכניים מתקדמים על מנת לנהל את המוניטין של הלקוחות, לוודא כי הם אינם מוצגים באור שלילי ברשת וכי לא נעשה להם "שיימינג" או עוול מסוג אחר. עבור אינספור לקוחות המשמעות של ניהול מוניטין מקצועי ויעיל יכולה להיות עצומה, ובמקרים רבים להכתיב את עתידו המקצועי של אותו אדם או ארגון. כיצד מנוהל מוניטין באינטרנט ומדוע זה עד כדי כך חשוב?
צעדים אקטיביים לצד צעדי מניעה – כיצד מבוצע ניהול מוניטין באינטרנט?
התחום של ניהול מוניטין באינטרנט הוא כאמור אינו תחום חדש במיוחד, ובשנים האחרונות הפך לתחום נרחב, מורכב ועשיר בשיטות וכלים טכניים המאפשרים השגה יעילה של המטרה המבוקשת כל כך – להבטיח כי המוניטין שלנו ברשת הוא חיובי. קשה להפריז בחשיבותו העצומה של מוניטין חיובי לאורך זמן באינטרנט, ולכך נגיע בחלקו השני של המאמר. בינתיים, ננסה להבין כיצד בדיוק עובד ניהול מוניטין ברשת.
שיטות עבודה לניהול מוניטין ברשת
ובכן, קיימות כמובן שיטות ודרכים שונות לנהל מוניטין ברשת, חלקן יעילות יותר וחלקן פחות, ואנשי מקצוע שונים מתמחים בשנים האחרונות ספציפית בתחום זה.
עם זאת, ניתן למנות שני חלקים עיקריים של ניהול מוניטין ברשת – בנייה של מוניטין חיובי ומניעה/דחיקה של מוניטין שלילי, במידה וזה נוצר.
בנייה אקטיבית של מוניטין ברשת
אנשי מקצוע המתמחים בניהול מוניטין עושים שימוש בכלים טכניים מתקדמים, הלקוחים בחלקם מעולם ה SEO (קידום אתרים אורגני), על מנת להגביר את החשיפה של הלקוח ברשת ולוודא כי מדובר בחשיפה חיובית. כך, על מנת לספק שירותי ניהול מוניטין מקצועיים ואפקטיביים נדרשים תהליכי מחקר ואופטימיזציה (מחקר של התחום בו פועל הלקוח, ביצוע אופטימיזציה מסוגים שונים לאתר של הלקוח, לחשבונותיו ברשתות החברתיות וכו'), בנייה של קישורים חיוביים אל הלקוח (ה"דמות" שלו ברשת, האתר שלו וכו'), הפקה עקבית של דוחות מפורטים המאפשרים לעקוב ביעילות אחר המצב הנוכחי ואופן ההשפעה של הפעולות האחרונות שבוצעו ועוד.
מבחינת מניעה ותיקון בעיות שנוצרות, פועלים אנשי ניהול מוניטין לתיקון תדמית שלילית שעלולה להיווצר ברשת (למשל, כתוצאה מכתבה לא מחמיאה או משמיצה אודות אותו לקוח אשר עולה לרשת), ו(גם) זאת באמצעות מגוון כלים מקצועיים וטכניים מתקדמים. פעולות המניעה כוללות דחיקה של אזכורים שליליים של הלקוח מתוצאות החיפוש של גוגל, ניהול המוניטין במצב של "משבר" (דוגמת סערה שלמה של אזכורים שליליים וניסיונות לפגוע בלקוח ולהכפיש את שמו) ועוד. כל זה, כאמור, באמצעות ידע טכני וכלים מקצועיים מתקדמים, המאפשרים לאנשי המקצוע בתחום לעשות את מה שכמעט אף לקוח אינו יכול לעשות בכוחות עצמו.
מדוע ניהול מוניטין באינטרנט הוא כל כך חשוב?
כפי שציינו לעיל, קשה להפריז בחשיבותו של ניהול מוניטין מקצועי ונכון, במיוחד במקרים בהם קיימים אזכורים שליליים ברשת ומוניטין שלילי אשר עלול לגרום לצרות צרורות עבור אותו לקוח.
וכאן בדיוק טמונה חשיבותו של ניהול מוניטין מושכל ומקצועי – הנוכחות ברשת כיום היא חשובה ומשמעותית עבור בתי עסק, ארגונים אנשים פרטיים גם יחד, עד כדי שכך שבמקרים רבים נראות זו, אותו מוניטין מקוון, עלולים להכריע את גורלם של בתי עסק או לקבוע את מידת ההצלחה של יוזמות חשובות שונות. למשל, מוניטין שלילי של אדם מסוים עלול להביא להתמוטטות העסק שלו במהירות רבה, בעוד מוניטין חיובי עשוי לתרום משמעותית להגדלת המכירות ולצמיחה והתרחבות. זו אינה הגזמה! זה קרה אינספור פעמים במהלך השנים האחרונות ועלול לקרות לרבים אחרים גם כן.
לכן, ניהול אקטיבי של המוניטין שלכם באינטרנט יכול להיות לא רק גלגל הצלה של ממש (במקרה בו נוצר לנו בעל כורחנו מוניטין שלילי ברשת, נעשה לנו שיימינג וכו'), אלא גם כלי אפקטיבי למיתוג ושיווק באופן כללי.
תמי לב – מקדמת אתרים משנת 2007.
סוכנות בוטיק לקידום אתרים אורגני הממוקד בהצלחה שלכם.
אני מאמינה שהלקוחות הרלוונטיים ביותר לעסק שלך מגיעים מחיפוש במנוע החיפוש של גוגל. הם ממוקדים בקבלת שירות הספציפי אותו הם רוצים עכשיו.
קידום אתרים לעסק שלך נותן לך את החשיפה האופטימלית.
אצלנו, אין התחייבות. כי אני בטוחה שתהיו מרוצים:)
שנתקדם? כתבו לי כאן ואחזור אליכם בהקדם